Terapeitiskās grupu nodarbības

Grupu terapija

PACIENTU IEVĒRĪBAI

Lai ierobežotu vīrusa COVID-19 izplatību, pasargātu savu, līdzcilvēku un klīnikas darbinieku veselību, lūdzam ievērot prasības:

– klīnikas telpās uzturēties sejas aizsargmaskās,
– dezinficēt rokas,
– ievērot 2 metru distanci.

Saskaņā ar MK noteikumiem nr. 360 no 09.06.2020., visiem pacientiem, kas apmeklēs speciālistu vai grupu nodarbības, obligāti, jābūt savai sejas maskai.
Ja savas maskas nebūs, tā jāiegādājas Klīnikas Dzintari reģistratūrā. Cena 0.65 Eur/gab.

Terapeitiskās grupu nodarbības

Nereti pastarpinātā terapeitiskā veidā var maigāk tuvoties sev un meklēt risinājumus ar netipiskiem paņēmieniem. Kompleksā terapeitiskās atveseļošanās kursa ietvaros “Klīnikā Dzintari” ikvienam ir iespēja apmeklēt šādas nodarbības:

Vizuāli plastiskā mākslas terapija grupā

– no 4.09.2020.

Vizuāli plastiskā mākslas terapijas grupa notiks piektdienās no 11:30 -13:30. Lūdzam ierasties ērtā un radošajam darbam piemērotā apģērbā

Vizuāli plastiskā mākslas terapija ir viens no četriem mākslu terapijas veidiem, kurā izmanto mākslu un radošo procesu terapeitiskā kontekstā. Mākslas terapijā cilvēks tiek aicināts savas domas, jūtas un vajadzības attēlot – uzzīmēt, uzgleznot, izveidot no māla vai plastilīna, salikt kā kolāžu. Nozīme tiek piešķirta gan radītajam darbam, gan darba radīšanas procesam, gan pārdomas un arī saruna ar mākslas terapeitu pēc radošā procesa. Mākslas terapijā tiek izmantotas sarunas, kas var palīdzēt pastātīt par piedzīvoto darba procesā. Šīs sarunas mērķis ir veidot saikni ar prātu, cilvēka rīcību un jūtām.

Mākslas terapijas grupā notiek darbība ar dažādiem mākslas materiāliem. Tiek veltīts laiks darba radīšanai, darba aplūkošanai un sarunām par piedzīvoto šiet un tagad. Iepriekšēja pieredze darbā ar mākslas materiāliem nav nepieciešama, jo šī grupa katram ļauj piedzīvot un atklāt mākslu no jauna. Grupas laikā katrs tiek aicināts piedalīties radoša procesā, kurā tiek radīts mākslas darbs, kurš katram ir individuāls, savādāks un nozīmīgs savā īpašā veidā. Svarīga mākslas terapijas daļa ir saruna par piedzīvoto radošo procesu un mākslas darbu, kas ļauj apzināties un nosaukt vārdā grupā piedzīvoto un dalīties savās izjūtās ar citiem. Ikvienam būs iepēja dalīties informācijā par sevi tik, cik viņš to vēlas. Mākslas terapijas grupu vada mākaslas terpeits, kas palīdz un sneidz atbalstu grupas laikā.

Lasi vairāk par mākslas terapijas procesu: http://www.arttherapy.lv/lv/makslas-terapija/makslas-terapija-pieaugusajiem

Ķermeņa relaksācija grupā

Ķermeņa apzinātības prakse – unikāla metode, kas sevī apvieno vairākas, uz ķermeni orientētas, pieejas:

– Apzinātības un meditācijas tehnikas

– Feldenkraisa metodes principi – ķermeņa apzināšanās caur kustību lēnīgumu

– Progresīvās relaksācijas metode, kas balstās pieejā par muskulatūras un psiholoģiskās spriedzes atpazīšanu savā ķermenī un tās atslābināšanu.

Viena no mūsdienu cilvēka galvenajām problēmām ir gadu laikā hroniski uzkrātais stress, kuru tā ņemt un noņemt, ar vieglu rokas kustību, īsti nesanāk. Tas tāpēc, ka to pastāvīgi uzturot, vairāku gadu laikā attīstījies neapzināts mehānisms, kurš uztur šo hroniskā stresa, spriedzes stāvokli organismā. Šis process atņem lielu daļu cilvēka dzīves enerģijas, iztukšojo iekšējos resursus, rada hroniskā noguruma sindromu, izdegšanu, depresiju un veselu gūzmu psihosomatisku saslimšanu.

Atslābināšanās ir prasme, kuru ir nepieciešams trenēt. Šīs prakses izstrādātā tehnoloģija palīdz attīstīt prasmi savlaicīgi atpazīt pieaugošo spriedzi, stresu un to atslābināt, atbrīvot. Šī metode ir piemērota plašam cilvēku lokam, neprasa iepriekšēju sagatavotību un īpašas meditācijas spējas. Šeit nav nekādas ideoloģijas. Šeit strādā mūsu dabīgās cilvēcības likumi. Apgūstot šo pieeju, Jūs varat to turpināt praktizēt patstāvīgi, un tas pat tiek rekomendēts.

Daudzi cilvēki, kuri apmeklējuši un apmeklē šīs nodarbības, ir nonākuši pie interesantām atklāsmēm par to, kā viņi dzīvo, reaģē, uztver dzīvi. Daudzi ir piedzīvojuši pozitīvas pārmaiņas dažādās svarīgās savas dzīves jomās. Tas ir nesis vairāk miera, viegluma un apmierinātības dzīvē. Daudziem uzlabojies miegs, ātrāk atguvuši spēkus, atjaunojušies, mazinājusies trauksme un spriedze, parādījusies pārliecinātība par savām spējām, parādījusies vairāk enerģijas, uzlabojušās attiecības ar apkārtējiem, mazinājušās sāpes un panikas lēkmes veģetatīvās distonijas gadījumā, izbeidzies hroniskais nogurums un mazinājies kopējais stresa līmenis.

Ikvienas jaunas prasmes formēšanās likums ir jaunu neironu ceļu un savienojumu veidošanās, bet tas ir iespējams tikai tad, ja prasme tiek regulāri praktizēta. Ir pierādīts, ka vieglāk un produktīvāk jaunas prasmes no sākuma ir apgūt profesionāļa vadībā.

P.S.
Nodarbības noslēgumā grupas vadītāja ar katru no dalībniekiem pārrunā nodarbības laikā piedzīvoto pieredzi. Nepieciešamības gadījumā sniedz savu komentāru un dod rekomendācijas.

Psihodrāmas grupu nodarbība

Pieteikšanās pa tālr. 67147833.

Psihodrāma ir grupu psihoterapijas veids, kur drošā vidē tiek risinātas it kā nerisināmās problēmas, atšķetināti attiecību mezgli, notiek paaudžu satikšanās, kur gadiem klusējušie atkal sāk sarunāties. Vai psihodrāma atgriež cilvēku atpakaļ pagātnē? Jā un Nē! Pateicoties psihodrāmā izmantotām tādām metodēm kā lomu maiņai, spoguļošanai, maksimizēšanai, dubultošanai u.c., ir iespējams netipiskā veidā atgriezties jebkurā pagātnē notikušā vai nenotikušā situācijā, dzīves posmā un izmainīt….nē, pašus notikumus nevar vairs mainīt, arī bijušu par nebijušu diezin vai izdosies, neko ārpus sevis, bet sevi gan! Sevī var veikt būtiskas pārmaiņas- šodienas sevī! Mums katram ir savs dzīves gājums, sava pieredze un sava izpratne par to kādai būtu jābūt mūsu dzīvei. Kādreiz notikušais nereti ļoti būtiski ietekmē šodienu. Piemēram, mēs esam zaudējuši tuvu cilvēku, ļoti tuvu, zaudējuma sāpes bija tik stipras, ka, lai varētu tās izturēt, tās tika iedzītas dvēseles dziļumos un tur guļ joprojām, bet neizsāpētas, tās ir kļuvušas par mūsu neredzamo daļu un ir netieši klātesošas ikdienas ritumā. Vairs prāta neatpazītas, tās rada kopējo noskaņojumu un mums ir skumji, tik neizsakāmi skumji… bez gala, bez malas.  Psihodrāmā ir iespēja ar tām atkal satikties, pat sarunāties, un cienot tās, šķirties. Atbrīvojot šīs sāpes, paveras iespēja kļūt brīvam no tās žņaudzošās sajūtas ķermenī, kas tik ilgi neļāva brīvi elpot.  Psihodrāma palīdz vairs nebūt apstākļu upurim, ja, protams cilvēks pats to vēlas. Palīdz kļūt spontānākam un radīt, nevis impulsīvi atreaģēt!

Piesakot savu tēmu grupai cilvēks izsaka  gatavību piedzīvot psihodrāmu, piedzīvot satikšanos aci pret aci ar savu problēmu, grūtību vai pat vēlmi. Ne vienmēr notiek “dziļā rakšana” un pagātnes rētu dziedēšana, psihodramatiski var darboties arī ar mērķiem, nākotnes nodomiem, arī sapņiem. Sākoties psihodrāmai, grupas dalībnieks kļūst par protogonistu un psihodrāmas režisora vadībā ar aktīvu grupas līdzdalību, viņš iet no vienas ainas uz otru,  satiekot visdažādākos savas dzīves aspektus, līdz nonāk jaunā atskaites punktā. Jaunā pieredze ir paša cilvēka radītais. Tālāk, jau katrs pats var izvēlēties, cik atbildīgi un apzinīgi šo jauno vēlas integrēt savā vecajā transformējot to, bet tas nenotiek pašplūsmā. Cilvēkam, kurš meklē atbildes, visu laiku blakus ir psihodrāmas speciālists, kurš mērķtiecīgi vada šo terapeitisko procesu atbilstoši savai kvalifikācijai un pieredzei, rūpējas par visiem psihoterapijas kvalitatīvas norises parametriem.

Uz skatuves var tikt uzaicināts jebkurš, kas terapeitiskajam darbam ir svarīgs, piemēram, sadzīviski dzīves sīkumi var būt tikpat nozīmīgi kā neizturama traģēdija, pirmā mīlestība un naids, laime un nelaime, tukšums, sāpes, neizkliegts kliedziens…Psihodrāma palīdz tieši tik daudz, cik cilvēks ir gatavs pats darīt, tāpēc vajag to pauzi, pauzi pirms. Mēs nevaram kliegt, neizdarot ieelpu, un tieši tas ir tas brīdis, kad ir vērts apstāties un ieklausīties sevī, ieklausīties savā dvēseles kliedzienā!

Tematiskās, izglītojošās grupu nodarbības mākslas terapeita ar specializāciju kustību un deju terapijā vadībā

Tematiskās grupu nodarbības tiek realizētas kā speciālista un vairāku grupas dalībnieku saruna par dažādiem praktiskiem vai problemātiskiem psiholoģiskiem jautājumiem.

Šajā grupā Jūs saņemsiet sapratni, atbalstu un sev interesējošo informāciju. Dažkārt apziņa “es neesmu vientuļš savā problēmā” ir labs sākums risinājumam. Nodarbību laikā dalībnieki tiek aicināti dalīties ar savām domām, jūtām, pieredzi, taču dalībnieki var izmantot arī savas tiesības noklusēt. Grupā izteiktā personīgā informācija paliek grupas robežās.

Apziņas aktivizācijas treniņš

Stress ir mūsdienu dzīves neizbēgama sastāvdaļa, un ikviens no mums meklē veidus, kā cīnīties ar stresa izraisītajām negatīvajām sekām (paaugstinātu asinsspiedienu, paātrinātu sirdsdarbību un elpošanu, muskuļu spriedzi, paaugstinātu trauksmes līmeni). Mēs varam nodarboties ar sportu, doties pie dabas, varam izrunāties ar draugiem vai klausīties mūziku. Katram no mums jau ir savi paņēmieni, kā tikt galā ar trauksmi, nemieru vai pat nomāktību un depresīvām domām. Starp efektīvākajiem, mūsdienu zinātnes atzītākajiem pašpalīdzības veidiem jāatzīst Apzinātības prakse un dažādas uzmanības un apziņas aktivizēšanas tehnikas. Tas nozīmē, ka nodarbībās tiek izmantotas gan dažādas apzinātības meditācijas, vizualizācijas, gan pašsuģestijas, autogēnā treniņa un relaksācijas tehnikas.

Apzinātības meditācijas trenē spēju būt “šeit un tagad”, tas ir treniņš, kura rezultātā ir iespējams iegūt daudz noturīgāku spēju dzīvot realitātē, samierināties ar pagātni, gūstot no tās vērtīgo pieredzi, un ar pozitīvismu un paļāvību lūkoties nākotnē. Šīs meditācijas attīsta dziļāku un apzinātāku spēju rūpēties par sevi un līdz ar to daudz veselīgāk pārvarēt grūtības. Tie ir ne tikai mērķtiecīgi vingrinājumi stresa mazināšanai, tā ir arī atklāta saruna pašam ar sevi, izmantojot tēlus un simbolus.

Jūs apgūsiet relaksācijas tehnikas, mācīsieties pieņemt un atslābināt savu ķermeni, pieņemt, atslābināt un aktivizēt savu apziņu, izmantot vizualizācijas tehnikas.

Runājot par šo vingrinājumu efektu un ietekmi uz cilvēka pašsajūtu, var izdalīt divas sfēras: fizioloģisko un psiholoģisko. Pie fizioloģiskiem efektiem var pieskaitīt tādas ķermeņa reakcijas kā sirdsdarbības un elpošanas ritma palēnināšanos, muskuļu atslābinājumu un asinsspiediena pazemināšanos. Savukārt, pie psiholoģiskiem efektiem var minēt trauksmes līmeņa un noguruma izraisīto seku pazemināšanos, noturības veicināšanu stresa situācijās, kā arī vispārējās emocionālās labsajūtas uzlabošanos.

Nodarbību laikā iegūtās prasmes un pieredze tiek izmantotas atgriežoties ikdienas dzīvē, kas ļauj jūtami uzlabot spēju mazināt stresa izraisītās sekas, efektīvāk cīnīties ar trauksmes stāvokļiem, bezmiega problēmām, kā arī vienkārši attīstīt ikviena iekšējos resursus.

Geštaltterapija

Geštaltterapija kā viena no terapijas metodēm palīdz indivīdiem pilnveidot sevi, kā arī pārvarēt psiholoģisku traumu sekas. Terapijas ietvaros cilvēkam tiek rosināts koncentrēties uz pašreiz jeb „šeit un tagad” notiekošajiem procesiem. Ar Geštaltterapijas palīdzību cilvēks iemācās veidot līdzsvarotas attiecības ar apkārtējo pasauli, pieņemt savas stiprās un vājās puses, kā arī ņemt no apkārtējās pasaules tieši un tikai to, kas viņam patiešām nepieciešams. Geštaltterapija iemāca cilvēkiem izdarīt izvēles, apzināties savas jūtas un vajadzības.

Galvenās problēmas, kas tiek risinātas ar Geštaltterapijas palīdzību, ir indivīda iekšējās problēmas, savstarpējo attiecību problēmas, ģimenes problēmas, personiskās izaugsmes problēmas, attīstības krīzes, psiholoģiskas traumas, sēras, zaudējums, problemātiski sapņi, psihosomatika.

Kustību un deju terapija

Kustību un deju terapijas ideja balstās pārliecībā, ka indivīda ķermenis un psihe ir savstarpēji mijiedarbīgas sistēmas. Tas nozīmē, ka caur kustībām cilvēkam ir iespēja paust savas domas, emocijas un pārdzīvojumus. Terapijas ietvaros cilvēka ķermenis darbojas kā starpnieks starp cilvēka prātu un viņa kustībām. Izmantojot dejas kustību, uz āru laužas tās emocijas un pārdzīvojumi, kas bija apspiesti un nobloķēti cilvēka ķermenī.

Terapija palīdz cilvēkiem labāk izprast un pieņemt savu ķermeni, kā arī izprast sevi, izpausties, atbrīvoties, atjaunot dzīves prieku un labsajūtu. Vienlaikus nodarbības ietvaros klients mijiedarbojas ar citiem grupas locekļiem, jo kustības un dejas tiek īstenotas gan pārī, gan grupās.

EMDR traumu pārstrādes terapijas metode 

EMDR ir psihoterapijas metode, kas ir paredzēta, lai mazinātu stresu, kas ir saistīts ar traumatiskām atmiņām vai notikumiem. EMDR terapijas laikā klients koncentrējas uz ārējo stimulu. Šī metode ļauj klientam izārstēties no simptomiem un emocionāla stresa, kas ir negatīvas dzīves pieredzes rezultāts.

Ir pieņemts domāt, ka smagas emocionālas sāpes prasa ilgu laiku, lai izārstētu, tad šī metode to paveic daudz ātrāk.