Fizisko aktivitāšu nodarbības un teipošana

 

 

 

 

 

 

 

Aktīvās nodarbības

PILATES grupā - ceturtdienās 11:15 - 12:00

PILTES ir unikāla treniņu sistēma, kam nav ierobežojuma - sabalansētai un simetriskai muskulatūras attīstībai. Šī sistēma noteikti noderēs:

- tiem, kas nodarbojas ar fiziski smagu darbu;

- cilvēkiem ar mazkustīgu dzīvesveidu;

- tiem, kas nekad nav nodarbojušies ar sportu;

- cilvēkiem ar lieko svaru;

- tiem, kam ir vēnu problēmas;

- vecāka gada gājuma cilvēkiem;

- sievietēm pēcdzemdību periodā;

- tiem, kam ir problēmas ar mugurkaulu.

Jogas nodarbība grupā

Joga ir veselība, fizisko un garīgo spēku harmoniskais līdzsvars jebkurā brīdī. Nodarbību rezultāti rodas salīdzinoši ātri, veicina pašmotivāciju nodarbībās apgūto praktizēt patstāvīgi un regulāri. Joga ir pieejama visiem un neprasa īpašas iemaņas, talantu, vecumu un veselības stāvokli.

Vārds JOGA nozīmē vienot, savienot. Lai garīgi pilnveidotos, ir arī jāpanāk fiziska, intelektuāla un emocionāla harmonija. Tātad joga nozīmē sevis kā ķermeņa, gara un intelekta attīstīšana. Joga palīdz labāk izprast sevi, citus cilvēkus un attiecības ar apkārtējiem. Jogu var salīdzināt ar mīlestības būtību. Vispirms tā iemāca patiesi mīlēt pašam sevi, lai varētu mīlēt citus. Jogas nodarbības uzlabo mūsu ikdienišķo dzīvi.

Viena no galvenajām idejām jogā ir prāta kontrole. Ja spējam kontrolēt un disciplinēt sava prāta darbību, tad arī spēsim sasniegt izvirzītos mērķus. Joga arī uzsver pozitīvās domāšanas spēku. Joga ietekmē ne tikai mūsu apziņu, bet arī zemapziņu. Protams, tā palīdz dažādu slimību profilaksē, uzlabo fizisko pašsajūtu, atbrīvo no muguras sāpēm vai cita veida veselības traucējumiem, mazina stresu un depresiju, palīdz atbrīvoties no liekajiem kilogramiem vai vienkārši atklāj dzīvē ko jaunu.

Joga nav lieli muskuļi, bet slaidums un elastīgums, slaida stāja un gatavība pareizai darbībai. Joga ir pārliecināšanās savos spēkos. Joga ir prasme daudz labi strādāt, un pilnvērtīgi atpūsties, ka arī disciplīna un ilgmūžība.

3 jogas ceļa pamatprincipi jeb sastāvdaļas:
- Īpaši fiziski vingrojumi- Asanas
- Elpošanas vingrinājumi- Pranajama
- Darbs ar apziņu – Meditācija.

Ir daudz dažādu jogas skolu un virzienu, bet nodarbību vadītāja Inese Pastare (Veselības aprūpes maģistrs), sintezējot elementus no dažādām jogas metodēm, tai skaitā arī Hatha jogas, Nada (skaņu vibrāciju) jogas un Tibetas jogas, veidojusi savu, ikvienam pieejamu un efektīvu tehniku kopumu, ko aicinām apgūt un izbaudīt grupu nodarbībās.
Lūgums uz nodarbībām ierasties ērtā apģērbā, kājās - zeķītes vai vingrošanas čībiņas.

Ārstnieciskā vingrošana

Ārstnieciskā vingrošana ir piemērota gan ārstniecības, gan profilaktiskos nolūkos. Vingrojumi ir jāizpilda ilgstoši un sistemātiski, pakāpeniski palielinot slodzi. Pareiza vingrojumu izpilde uzlabo asinsrites, elpošanas un gremošanas orgānu darbību, kā arī stimulē centrālo nervu sistēmu. Izmantojot koriģējošus vingrojumus, iespējams samazināt vai novērst dažādas ķermeņa deformācijas, piemēram, nepareizu stāju.

Piedāvājam dažādus mugurai saudzīgus vingrojumu kompleksus veselībai un skaistumam. Fizioterapijas vingrojumi ir mugurai saudzīgi un muguras veselību veicinoši. Ārstnieciskā vingrošana ir gan droša un efektīva veselības profilaksei un ārstēšanai, gan uzlabo ķermeņa vispārējo fizisko sagatavotību, kas vajadzīga ne tikai sportā, bet arī ikdienas dzīvē. Vingrojumi nodrošina mugurkaula veselības profilaksi, lai saglabātu stingras mugurkaula saites un vingru muguru.

Nūjošana

Nūjošana ir kļuvusi par mūsu gadsimta vienu no populārākajiem sporta veidiem. Būtiski, ka ar nūjošanu iespējams nodarboties jebkurā vecumā un jebkurā gadalaikā. Viss, kas nepieciešams, lai nūjotu – labs noskaņojums un īpaši šim sporta veidam paredzētas nūjas.

Tomēr jāatceras, ka svarīgi ir nūjot pareizi, ko jūs iemācīsieties ar mūsu speciālistu palīdzību.

Nūjot ir veselīgi, jo nūjošana:
• kliedē sāpes un muskuļu sasprindzinājumu plecu un skausta apvidū. Īpaši noderīga nūjošana ir sēdoša darba darītājiem;
• saudzē locītavas - tās tiek noslogotas par 30% mazāk, nekā, piemēram, soļojot;
• veicina veselīgu miegu, pamazām atvieglo muguras sāpes;
• uzlabo organisma apgādi ar skābekli;
• ir labas zāles pret galvassāpēm, ko izraisa ilgstoša sēdēšana;
• veicina veselīgu sirds un asinsrites sistēmas darbību;
• vienmērīgi nodarbina aptuveni 90% no visas ķemeņa muskulatūras;
• ir efektīvs novājēšanas līdzeklis. Nūjojot stundas laikā tiek sadedzinātas aptuveni 400 kalorijas;
• ir saudzējoša iespēja tiem, kuri ilgāku laiku nav sportojuši un kuru ķermenis ierūsējis mazkustīguma dēļ;
• ir dabisks, patīkams un veselīgs līdzeklis pret stresu;
• veicina tā dēvētā "laimes hormona" jeb endorfīna veidošanos organismā, rada gan fizisku, gan emocionālu labsajūtu. Nūjošana veicina endorfīna izdalīšanos, kas mazina sāpes un uzlabo garastāvokli, kā arī samazina kortizola līmeni asinīs, kas saistīts ar stresa palielināšanos un depresiju;
• pamazām atvieglo muguras sāpes.

Teipošana

Šī ārstniecības metode ir nepieciešama, lai veicinātu atveseļošanās procesus organismā, iedarbojoties uz balsta - kustību sistēmu, nervu un asisnrites sitēmu, sekojošos gadījumos:

  • hronisku sāpju ārstēšanai (piemēram, muguras sāpes, galvas sāpes, sāpes plecā u.c.)
  • pēc traumām (sastiepums, locītavu samežģījumi, muskuļu plīsumi, lūzumi u.c.)
  • pēcoperāciju rētu un to komplikāciju mazināšanai
  • pēcoperāciju radītās sekas (iekaisuma samazināšanai, tūskas mazināšanai, asinsrites atjaunošanai un limfas cirkulācijai).

Šo metodi var izmantot gan bērniem, gan pieaugušajiem, kā arī grūtniecēm, lai mazinātu sāpes mugurā.

Procedūras laikā fizioterapeits veic pacienta izmeklēšanu, novērtē pasīvo un aktīvo kustību apjomu, pārbaudi veicot, balstoties uz kustību - balsta aparāta principu. Kā rezultātā speciālists izvēlas speciālu tehniku un teipa lenti/aplikāciju, balstoties uz pacienta problēmzonām. Lai uzlabotu veselību ar šīs metodes palīdzību, nav nepieciešamas nekādas ķīmiskas vielas. Pats teips turas 4-7 dienas.